11.11.2010

*hehkuttel*

[treenihehkutus]

Voi apua mun koira on hieno! Täällä ihan pakahtuu kaksijalkainen, kun sillä on niin fiini pilkukas shetlantilainen. Tiistaina oltiin taasen Ertin treeneissä kokonaista kuudetta kertaa ja tällä kertaa ohjelmassa olikin sitten hienoisena yllätyksenä 18 esteen rata. Mulla on siis yhäkin koira, joka on reilun vuoden ikäinen, käynyt neljä kertaa pentuagissa, kuusi kertaa harkkaryhmän treeneissä, käynyt aksahallilla vapaatreenailemassa vähän ja sillä on ohjaaja, joka ei ole vielä kisoissa asti pyörähtänyt. Ja silti se teki koko kaadddääääämmmit radan vitosella (sekin puomin ylösmenokontaktin yli hyppy) :O

Oisin ihan hyvin voinut tehdä pätkissä ja palkata vaikka jokaisen esteen jälkeen, mutta mun on oikeesti ihan turha olla namia syöttämässä sille poskien täydeltä, kun toinen tuntuu saavan palkkansa siitä tekemistä ja se on oikeesti MAHTAVAA. Puomin ja A:n kontaktin kävin palkkaamassa, kun toinen niin nohevasti sinne pysähtyi, mutta muuten me vaan mentiin ja pirun lujaa mentiinkin. Meidän suurin ongelma varmasti tulee olemaankin ton koiran nopeus, kun mulla ei vaan ole saumaa sen kanssa harrastaa radalla kilpajuoksua, vaan pakko ensin opettaa se estehakuiseksi ilman mun välitöntä vierihoitoa. Mutta musta se ei ole ollenkaan huono juttu, että meidän järkyttävän suuri ongelma on se, että koira tekee ihan satasella ja on nopea ;)

Meidän ryhmässä on villiksiä, käppänä ja pinseri meidän lisäksi ja kyllä se vaan niin on, että mä joudun miettimään radat ihan toisella tavalla kuin muut. Toiset ehtii hyppy-mutkaputki-hyppy -välillä tehdä valssin putken päähän, kun mun pitää juosta jälkimmäisen hypyn taakse ottamaan vastaan. Mutta ei se mitään, että mäkin juodun siellä ihan tosissaan pistämään töppöstä toisen eteen ja samalla koittaa muistaa myös koordinoida muita raajoja antamaan selkeitä ohjeita piskille. Loppuun vielä sylkkäritreenit, jossa kaksijalkaisen pitänee ensin tehdä vähän enemmänkin kuivaharjoittelua ennenkuin kahdeksikko taipuu koiraa häiritsemättä. Lauantainvapaaharkkoja odotellaan taas innoissaan, niin päästään tekniikkajuttuja miettimään enempi; seuraavaksi voisi ottaa työnalle sylkkärin, kepit ja eteenlähetyksen.

PS. Milläs ohjelmalla muuten jengi tekee nykyisellään ratapiirroksia?

[/treenihehkutus]

Ei mulla nyt muuta :))

1 kommentti:

  1. Vastaus peeässään: Mä ainakin ite piirtelen Flexitrackilla. Tosi helppokäyttönen mun mielestä ja vastaa siihen tarpeeseen, mikä mulla nyt harvoin on ratoja piirrellä (tai no varmasti voisin blogiin useemmin niit liitelläkin, mut en vaan jotenkin jaksa) :D

    Ja juu, se ei tosissaankaan oo huonoa, et koira tekee satasella ja on nopea, mut vahingosta oppineena opetin estehakuisuutta ja irtoamista neiti Kakkoselle heti alusta alkaen, kun neiti Ykkösen kanssa piti mennä siätä vaikeamman kautta (mitä nyt tässä reilut puoli vuotta ollaan vahvistettu vaan sitä estehakuisuutta ..).

    Ihana oli lukea näin nautiskeleva treenivuodatus! :) Jatkakaa samaan malliin!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)